تبلیغات
راهکارهای موفقیت

مرجع ارائه آموزشهای روزانه و رایگان در حوزه ی پیشرفت شخصی و راهکارهای موفقیت 
پیوندهای وبلاگ
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
وقتی خود را مورد انتقاد شدید قرار میدهیم، یک مشکل کوچک تبدیل به گردبادی از شکست میشود.

مثبت فکر کنید :

مقداری انتقاد از خود چیزه بدی نیست: میتواند چک کردن واقع گرایانه ای باشد که کمک کند فردی بهتر باشیم. اما تفاوت بسیار زیادی بین ” باید بیشتر از قبل کار کنم ” و ” من باعث سرافکندگی هستم ” وجود دارد.
دکتر تامر چانسکی، روانشناس و نویسنده کتاب (Freeing Yourself From Anxiety ) میگوید: انتقاد بیش از حد از خود تاثیری معکوس دارد و به جای پیشرفت باعث میشود بیشتر روی شکست متمرکز شوید. و تحقیقات نشان داده در طولانی مدت چنین حالتی باعث افزایش استرس و حتی بروز افسردگی میشود. خوشبختانه راه های زیادی وجود دارد که منتقد درونی را در جهت خوب و مفید استفاده کرد.

همه چیزهای منفی را در جعبه بگذارید :

وقتی خود را مورد انتقاد شدید قرار میدهیم، یک مشکل کوچک تبدیل به گردبادی از شکست میشود. پس دفعه بعد از وقتی که یک فکر منفی خود را نشان داد، چند نفس عمیق بکشید و خیلی سریع محدودش کنید و مشکل تان را در کوچکترین جعبه ی ممکن قرار دهید.
اگر فکر میکنید در یک ملاقات خیلی خراب کردید به جای اینکه بگویید من یک احمقم ، همه چیز را خراب کردم، بگویید: از لغات ضعیفی استفاده کردم. تجسم جعبه بسیار مهم است. در ذهن خود یک جعبه کوچک تصور کنید به اندازه ای که مشکلتان پرش کند، با این کار اعتماد بنفس خود را از دست نمیدهید.

قدرت افکار ممکن را امتحان کنید :

فشار زیادی را متحمل میشویم تا چیزی را کاملا بچرخانیم و مثبتش کنیم. اما تحقیقات نشان داده زمانی که از نظر روانی در سطح پایینی قرار داریم و خود را مجبور میکنیم تا چیز های مثبت بگوییم در نهایت حالمان بدتر میشود، به خاطر اینکه دروغ سنج داخلی مان خاموش میشود. توصیه میشود از تکنیک فکر کردن به آنچه ممکن است استفاده کنید، که شامل افکار خنثی در مورد وضعیت و نام گذاری حقایق است. مثلا به جای اینکه بگوییم من از چاقی مثل خرس شدم باید گفت دوست دارم 15 کیلو کم کنم و میدانم چطور این کار را بکنم.

از خود بپرسید که واقعا گناهکارید :

به یک ملاقات رفته اید و لباسی که پوشیدید از نظر خودتان مناسب نیست. با خود فکر میکنید، بدترین اشتباه عمرم را کردم. چیزی که در سر شما میگذرد چنین است که همه چیز بر علیه تان است. با خود کمی مهربان باشید از در مورد افکار درونی که دارید از خود سوال بپرسید این راهی است که میتوانید صدای منتقد درونی را پایین بیاوید. آیا کسی به جز خودم چنین فکری دارد؟ آیا اصلا لازم است انقدر خودم را سرزنش کنم؟ یک اشتباه ارزش این مقدار زجر کشیدن را دارد؟

منبع : beytoote



طبقه بندی: راهکارهای موفقیت،
[ دوشنبه 28 خرداد 1397 ] [ 08:05 ق.ظ ] [ مصطفی سلیمانیان ]
هر فردی که می‌بینید چیز خاصی برای ارائه به شما دارد–البته به شرط اینکه برای گرفتن دستتان باز باشد.

هر برخورد با نشان دادن چیزهایی درمورد خودتان که قبول می‌کنید و قبول نمی‌کنید، هدیه خودآگاهی عظیم‌تری را برایتان به همراه خواهد داشت. یک نگاه صادقانه به شما نشان می‌دهد که واکنش‌های شما نسبت به دیگران، اطلاعات بیشتری درمورد خودتان به شما می‌دهد.

هیچوقت نمی‌توانید با قطعیت بدانید که چه چیز به دیگران انگیزه می‌دهد. اما می‌توانید چیزهایی در خودتان که می‌پذیرید یا قضاوتشان می‌کنید را دریابید.

بعنوان مثال، اگر کسی نظری درموردتان می‌دهد که درمورد چیزی است که خودتان هم در خودتان انتقاد می‌کنید، ممکن است آسیب ببینید. اما اگر خودتان درمورد آن اظهارنظر خودتان را نقد نکنید، ممکن است اصلاً ناراحتتان نکند.

واکنش ما به اظهارنظرهای دیگران همیشه به قضاوت شخصی ما از خودمان و احساس کمبود یا قدرت شخصی‌مان بستگی دارد، نه فرد مقابل.

اکثر قضاوت‌های دیگران از یکی از سه علت زیر ریشه می‌گیرد:

۱. آن رفتار و خصوصیت‌تان برای خودتان هم قابل تحمل نیست.

بعنوان مثال، ممکن است خجالتی باشید و با فردی بسیار اجتماعی برخورد کنید. قضاوت شما چیزی شبیه به این خواهد بود: چقدر خودنما، خیلی پرسروصدا و آزاردهنده است. چون خودتان نمی‌توانید آنطور رفتار کنید، به کسی که اینطور هست کینه می‌ورزید.

این نوع قضاوت مشخص می‌کند که شما به طور کامل خودتان را بروز نمی‌دهید و درنتیجه از کسانیکه اینکار را می‌کنند نفرت دارید، حتی اگر اینکار غیرعمدی باشد.

آگاه شدن از واقعیت این واکنش و تلاش برای ابراز احساساتتان باعث می‌شود بسیار بهتر خود را بروز دهید.

۲. شما همان رفتار را نشان می‌دهید و از آن آگاهی ندارید، به همین علت وقتی آن را در کسی می‌بینید دوست ندارید.

همه ما با این وضعیت روبه‌رو شده‌ایم. یک نفر درمورد یکی از دوستان یا آشنایان شکایت می‌کند و شما با خودتان فکر می‌کنید، «خنده‌دار است، اون خودش همین رفتاری که فکر می‌کنه اشتباهه رو انجام میده!».

نگاهی صادقانه به خودتان بیندازید شاید خیلی از خصوصیاتی که در دیگران دوست ندارید، در خودتان باشد. اگر اینطور بود ممکن است باعث تعجبتان شود و به این ترتیب خود را بهتر پذیرفته و احساس درک و دلسوزی بیشتری نسبت به دیگران پیدا خواهید کرد.

۳. فردی حسود هستید و به همین دلیل به داشته های دیگران حسد می ورزید و آنها را قضاوت می‌کنید.

کسیکه در زمینه‌ای به موفقیت رسیده باشد ممکن است شما را یاد عدم موفقیت خودتان در آن زمینه بیندازد. به موفقیت بالاتر او حسادت کرده و بعد سعی می‌کنید اشکالی در او پیدا کنید تا حس کمبود خودتان را جبران کنید.

ازآنجاکه الگوگیری انگیزه‌ بسیار قوی‌تری است تا رقابت، اگر سعی کنید به جای اینکه وقتتان را برای پیدا کردن عیب و ایراد در آن فرد تلف کنید، آن فرد را الگوی خود قرار دهید، موفق‌تر خواهید بود.

بیشتر قضاوت‌ها و انتقاداتی که از دیگران می‌کنیم، استراتژی‌های ذهن برای جلوگیری از  بروز احساسات ناراحت‌کننده است. اما اگر ندانید این احساسات از کجا ناشی می‌شوند، ممکن است موجب ناراحتی بسیار بیشتر شود.

آگاه شدن از ذات این انتقادها به این معنی نیست که دیگر هیچ اولویتی ندارید، هنوز هم ممکن است متوجه برخی رفتارهای خاص که برایتان نامطلوب است، بشوید.

اما با درک درست و کمی تلاش، بصیرت و تمایز گذاشتن جای قضاوت و انتقاد را می‌گیرد و باعث می‌شود برای دیگران احساس دلسوزی و شفقت کنید، حتی اگر علاقه چندانی به آن رفتار نداشته باشید.

حداقل آن این است که بی‌تفاوت خواهید بود.

بصیرت، آگاهی و درک بدون واکنش احساسی است. قضاوت‌هایی که موجب واکنش‌های احساسی می‌شوند کلید راهنما برای کمک به شما برای پیدا کردن بینش فردی است.

وقتی به جای قضاوت کردن دیگران، اعتقادات و تصورات آنها را کشف کنید، دری برای گستردن خودآگاهی و پذیرش خود باز خواهید کرد.

به جای اینکه اسیر دام نفس برای قضاوت دیگران شوید، اجازه بدهید واکنش‌ها و قضاوت‌هایتان برای دست یافتن به خودآگاهی بیشتر کمکتان کند و بنابرآن به خوشبختی و موفقیت بیشتری دست خواهید یافت.

وقتی از قضاوت خود از دیگران بعنوان آینه‌ای برای نشان دادن عملکرد ذهنتان استفاده کنید، انعکاس هر فرد می‌تواند هدیه‌ای ارزشمند برایتان باشد و هر فردی که با او برخورد می‌کنید را به معلمی برایتان تبدیل خواهد کرد.

منبع : مردمان 



طبقه بندی: پیشرفت شخصی،
[ چهارشنبه 23 خرداد 1397 ] [ 10:57 ق.ظ ] [ مصطفی سلیمانیان ]
چه عواملی  سبب می‌شود تا بعضی از کسب و کارها موفق شوند و برخی دیگر شکست بخورند؟ چرا برخی از مردم در فرهنگ‌ها و یا مناطق خاص عملکرد بهتری نسبت به افراد دیگر دارند؟ در این مقاله نگاهی به عوامل موثر موفقیت در کسب و کار می‌اندازیم.

تاثیر عوامل فرهنگی بر موفقیت در کسب و  کار :

– فرهنگ به الگوها و عقاید مرسوم که تاثیر مهمی در ارزش‌ها، ادراک، ترجیحات و رفتار افراد دارد اطلاق می‌شود. فرهنگ و کسب و کار از بسیاری جهات نقاط ارتباطی دارند.

– افرادی که به صورت سنتی با کسب و کارها عجین هستند گرایشات کسب و کارانه دارند و کارمندی را چیزی محقر می‌دانند.

– فرهنگ کسب و کار، افراد را از محافظه کاری و گرایشات به شغل کارمندی به دور می‌کند.

– فرهنگ مصرف‌گرایی که در آن مردم کالاهای مادی را بیشتر طالب هستند، کسب و کار را حوزه‌ای معرفی می‌کند که در آن درآمد کاسبی بیشتر از کارمندی است.

– افرادی که با شغل‌های استخدامی و یا خدمات دیگر درگیر هستند به فرزندان خود فشار می‌آورند تا شغل امن و ثابت برای خود انتخاب کنند و روح کسب و کار را از همان ابتدای کودکی در خود از بین می‌برند.

– فرهنگ صرفه‌جو که در آن مردم کمتر خرج می‌کنند و بیشتر برای روز مبادا پس‌انداز می‌نمایند، آنها کارآفرینی (نوآوری) را امری پرریسک و پرخطر می‌داند و بر این باور است که عواید شغل ثابت و امن بسیار بیشتر از کسب و کار (کسب درآمد) شخصی است.

تاثیر عوامل سیاسی بر موفقیت در کسب و  کار :

آنچه که در زیر بدان‌ها اشاره می‌شود مواردی هستند که محیط سیاسی در کسب و کار تاثیر می گذارد.

– شرایط ناپایدار سیاسی که در آن سیاست‌های دولتی مدام در حال تغییر است، آنها را (کسب و کار)  دلسرد می کند و باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران نسبت به امنیت سرمایه خود واهمه داشته باشند.

– حمایت دولتی برای توسعه اقتصادی از طریق توسعه زیرساخت، تسهیلات، پارک های علم و فناوری و هر آنچه مشوق کسب و کار است.

– مالیات زیاد که می‌تواند سود را کم کند، معمولاً کارآفرینان را دلسرد می‌کند. از طرف دیگر، معافیت‌های مالیاتی مشوق کسب و کارها و استارتاپ‌ها می‌باشد. (مدیریت)

– دسترسی به زیرساخت‌ها و خدمات همگانی همچون جاده‌های خوب، برق، امکانات ارتباطی و عدم وجود فساد و کاغذ بازی برای دسترسی به تسهیلات ذکر شده معمولاً کارآفرینان را تشویق و جذب می‌کند.

– آزادی اقتصادی با قانون‌گذاری مطلوب و موانع کم به منظور راه‌اندازی کسب و کار مشوق کارآفرینان است.

تاثیر عوامل اقتصادی بر موفقیت در کسب و  کار :

– اقتصاد عامل بسیار مهمی است که بر کسب و کار (کسب درآمد) مؤثر است.

– قدرت خرید عمومی مردم که با سطح درآمد و رفاه اقتصادی منطقه مشخص می‌شود، نقش مهمی بر موفقیت در کسب و  کار دارد.

– در زمان رکود اقتصادی، با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و عدم تمایل به سرمایه گذاری، کسب و کارها با واکنش منفی مواجه می‌شوند.

– در اقتصاد معیشتی بیشتر مردم با کشاورزی درگیر هستند، محصول خود را مصرف می‌کنند و مابقی را با کالاها و خدمات ساده مبادله می‌کنند.

دسترسی به منابع اساسی در راه اندازی کسب و کار :

– یکی از عوامل کلیدی و موثر بر راه‌اندازی کسب و کار، دسترسی به منابعی همچون سرمایه، نیروی انسانی، مواد اولیه، زیرساخت و خدمات همگانی است.

– سرمایه برای راه‌اندازی کسب و کار حیاتی است. دسترسی به سرمایه، به کارآفرین اجازه می‌دهد که عوامل دیگر را کنار هم گرد آورده و اقدام به تولید محصول یا خدمت کند. (راه های پولدار شدن)

– اهمیت سرمایه انسانی و کارمندان را نباید نادیده گرفت. هیچ کسب و کاری بدون کارمندان ماهر و متعهد موفق نمی‌شود.

– وجود کسب و کارهای زیاد و متنوع مستلزم دسترسی به مواد خام می‌باشد.

– زیرساخت فیزیکی و خدمات همگانی همچون جاده‌های سالم و با کیفیت، پارکینگ، امکانات ارتباطی و برق، همگی فاکتورهایی اساسی در کارکرد بدون نقص یک کسب و کار هستند.

تاثیر مسائل روانشناختی بر موفقیت در کسب و  کار : 

با وجود اهمیت تمام موارد بالا، موفقیت در کسب و کار جدید به تیپ شخصیتی کارآفرین برمی‌گردد.

کارآفرین (نوآوری) در حقیقت رهبر و راهبر کسب و کار است (مدیریت استراتژی) و نیاز است تا ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

• سخت کوشی و سماجت در کار
• قدرت مدیریت و کاهش خطرهای ریسک (مدیریت)
• قدرت ایجاد و توسعه یک کسب و کار جامع و داشتن نقشه‌های آماده جایگزین (طرح کسب و کار)
• جهت‌گیری قوی که رسیدن به اهداف را آسان می‌کند

با برداشته شدن موانع تجارت و به وجود آمدن فرصت‌های بزرگتر و افزایش امنیت شغلی، شرایط برای کارآفرینی به مراتب بهتر از قبل می‌باشد.

منبع : iservat.ir




طبقه بندی: راهکارهای موفقیت،
[ یکشنبه 20 خرداد 1397 ] [ 08:51 ق.ظ ] [ مصطفی سلیمانیان ]

خوشبو کننده کفش یکی از مواردیست که بویژه در فصول گرم سال مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. دلیل این امر نیز افزایش میزان تعرق است. تعریق در کنار وجود باکتریها و آسیب‌های احتمالی پا از مهمترین عوامل ایجاد بوی بد پاست. برای رفع این معزل علاوه بر خوشبو کننده های کفش موجود در بازار، چندین راهکار خانگی نیز وجود دارد. در این مقاله به بررسی این راهکارهای خانگی ساخت خوشبو کننده های کفش خواهیم پرداخت.

 

۱٫ استفاده از تکه پارچه نرم و تمیز

با قرار دادن یک تکه پارچه نرم و تمیز درون کفش ها به مدت یک شب می‌توانید بوی بد کفش را بگیرید.

 

۲٫ نمک

نمک به عنوان یک جاذب رطوبت می‌تواند به خوشبوکننده‌گی کفش کمک نماید. کفش هایی از جنس کنف به ویژه هنگامی که بدون جوراب مورد استفاده قرار گیرند مستعد بو گرفتن هستند که با پاشیدن مقداری نمک در آن ها میتوان از آن جلوگیری کرد.

 

۳٫ چای کیسه ای سیاه

تانن موجود در چای سیاه خاصیت ضد باکتریایی داشته و به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی کفش می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

برای استفاده از چای کیسه ای سیاه بعنوان خوشبو کننده کفش، بایستی در ابتدا چای سیاه را به مدت دو الی سه دقیقه در آب جوش قرار دهید سپس خارج نموده و پس از خشک کردن به مدت یک ساعت درون کفش ها قرار دهید.

 

۴٫ جوش شیرین

مقدار کمی جوش شیرین را داخل کفش ها ریخته و اجازه دهید که تا صبح در داخل کفش ها باقی بماند. پس از مدت مذکور جوش شیرین را از کفش ها خارج نمایید. هنگام استفاده از جوش شیرین به عنوان یک خوشبو کننده کفش، به این نکته توجه کنید که برای کفش های چرم از این ماده استفاده نکنید، چراکه باعث خشکی کفش خواهد شد.

 

۵٫ سرکه

ترکیب سرکه و آب نیز راهکار مناسبی برای خوشبو کردن کفش است. با ترکیب سه واحد آب و یک واحد سرکه، محلولی به دست می‌آید که به دلیل خاصیت اسیدی به میکروب زدایی پا و کفش ها کمک کرده و به خوشبو کردن کفش ها کمک می‌کند.

 

۶٫ عصاره روغن ها

خوشبو کننده های کفش طبیعی در لیست ما جایگاه ویژه ای دارند. عصاره روغن هایی چون، اوکالیپتوس، میخک و یا روغن درخت چای را می‌توان به عنوان خوشبو کننده طبیعی مورد استفاده قرار داد. با آغشته کردن یک دستمال به این روغن ها و قرار دادن آن در کفش می توانید بوی بد کفش را از بین ببرید.

 

۷٫ الکل

ریختن مقداری الکل بر روی کفش علاوه بر ضد عفونی کردن محیط کفش، به خوشبو کردن کفش هم کمک می کند.

 

۸٫ پودر بچه

با ریختن مقداری پودر بچه درون کفش می‌توانید از بو گرفتن کفش ها جلوگیری کنید.

 

۹٫ قرار دادن کفش ها در فریزر!

در صورتی که راهکارهای پیشین در خوشبو کردن کفش شما موفقیت آمیز نبود، کفش ها را در یک نایلون گذاشته و در دمای پایین درون فریزر قرار دهید.

این کار باعث از بین رفتن باکتری‌هایی می‌شود که عامل ایجاد بوی بد کفش هستند. این باکتری ها در دماهای پایین از بین می روند. بنابراین بهتر است هر شب فرایند سرما دهی کفش ها را انجام دهید تا از شر بوی بد کفش ها رها شوید و کفش هایی خوشبو داشته باشید.

برخی از خوشبو کننده های کفش مانند الکل، محلول سرکه و فریز کردن، علاوه بر خاصیت خوشبو کنندگی، ضد عفونی کننده فضای درونی کفش نیز هستند. این خوشبو کننده رشد باکتری ها را کند کرده و از ایجاد بوی نامطبوع کفش جلوگیری می‌کند.

 

در این مقاله به صورت مختصر راهکارهایی ساده اما موثر برای خوشبو کردن کفش معرفی شد که با هزینه ای اندک قابل استفاده می‌باشند.

 

منبع مقاله: عطرینه




طبقه بندی: ریپورتاژ آگهی،
برچسب ها: خوشبو کننده های کفش، خوشبو کننده کفش، خوشبو کننده طبیعی کفش، خوشبو کردن کفش،
[ پنجشنبه 17 خرداد 1397 ] [ 02:35 ب.ظ ] [ احمد حیدری ]

این معمولا اولین سوالی است که در ذهن مخاطبان و علاقه مندان به حوزه بازاریابی شبکه ای قرار میگیرد.

در این مقاله به بررسی جامع و کامل این حوزه ی نو پا در کشورمان می پردازیم.

 

Network Marketing / Multi Level Marketing / Direct Selling

بازاریابی شبکه ای / بازاریابی چند سطحی / فروش مستقیم

با یک مثال شروع میکنیم:


هیدروژن یک گاز است. اکسیژن هم یک گازه دیگه است و تلفیق این دو میشود آب.

آب نه ویژگی های اکسیژن را دارد نه ویژگی های هیدروژن را.

پس بهتره نتورک مارکتینگ را هم ترجمه نکنیم! بازاریابی شبکه ای یک اشتباه مصطلحه که جا افتادست.

بهتره بگوییم نتورک مارکتینگ یعنی: روش نوین توزیع کالا و خدمات

 

در واقع نتورک مارکتینگ از ۲ بخش تشکیل شده است:

نتورک + مارکتینگ

نتورک یعنی شبکه سازی.           مارکتینگ هم یعنی فروش.

 

در قسمت مارکتینگ یا فروش، نتورک مارکتینگ بخشی از دایرکت سلینگ یا فروش مستقیم است. یعنی شامل فروش مستقیم محصولات از تولید کننده به مصرف کننده نهایی می شود.

قسمت نتورک یا شبکه سازی هم یعنی اینکه این کار فروش یا مارکتینگ را از طریق یک شبکه انسانی یا شبکه فروش انجام دهیم.

دقت داشته باشید که این دو جزء با هم کاربرد و معنا پیدا میکنن. بصورت تکی هیچ ربطی به نتورک مارکتینگ ندارند!

چون شبکه سازی تنها یعنی همان سیستم های هرمی و غیرقانونی سابق که تنها به دنبال جذب افراد بودند.

و مارکتینگ یا فروش تنها هم میشود همان روشهای فروش سنتی.

وقتی دو مفهوم نتورک و مارکتینگ در کنار هم قرار میگیرند، آنگاه به عنوان شاخه ای از بازاریابی چندسطحی یا مولتی لول مارکتینگ (MLM) شناخته میشوند.

 

پس در جواب سوال: نتورک مارکتینگ چیست؟ باید گفت:

نتورک مارکتینگ یک روش فروش مستقیم است که از شبکه ای از مردم برای فروش یک محصول استفاده می کند

 

بسیار خوب. پس تا اینجا به چند نکته رسیدیم که مجددا آنها را بیان میکنیم:

(البته بخاطر برداشتهای اشتباهی که معمولا از این اصطلاحات میشود)

 

تا اینجا با ۳ اصطلاح آشنا شدیم:

۱٫ دایرکت سلینگ یا فروش مستقیم (DS = Direct Selling)

۲٫ نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای (که به نظر من فروش محصولات از طریق شبکه مناسب تر است!) (NM = Network Marketing)

۳٫ و بازاریابی چند سطحی یا مولتی لول مارکتینگ (MLM = Multi Level Marketing)

 

بعضی ها به اشتباه بیان میکنند نتورک مارکتینگ همان فروش مستقیم یا دایرکت سلینگ است.

همانطور که گفتم تنها بخش مارکتینگ یا فروش در بازاریابی شبکه ای به صورت فروش مستقیم انجام میگیرد.

یعنی فروش مستقیم زیر مجموعه نتورک مارکتینگ است.

بسیار خوب. فکر میکنم به اندازه کافی در این مورد توضیح داده شد!

 

روش توزیع کالا در نتورک مارکتینگ:

 

کلا ۳ روش توزیع کالا داریم:

·        فروش از طریق کانالهای توزیع

·        فروش مستقیم (تک سطحی)

·        فروش مستقیم (چند سطحی)

 

روش ۱: فروش از طریق کانالهای توزیع

در این روش محصولات شرکت از طریق نمایندگان انحصاری، عمده فروشها، خرده فروشها، مغازه دارها در نهایت به مشتری میرسد.

 

روش ۲: فروش مستقیم (تک سطحی)

در این روش شرکت نماینده ای جذب میکند و آن نماینده به قیمت عمده محصولات را از شرکت میخرد و به قیمت جزء به افراد میفروشد.

و به همین ترتیب شرکت ها افراد دیگری رو جذب میکردند که آنها هم همین کار رو تکرار کنند.

ولی در این روش مسائلی پیش میومد. مثلا افراد پس از آموزشی که دیده بودن نمی توانستند فروشی انجام بدن یا اگر فروش خوبی انجام میدادند شرکتهای رقیب آنها را به اصطلاح میدزدیدن.

و هزینه آموزشی که توسط شرکت پرداخت میشد بدون فایده بود. 

اینجاست که فروش مستقیم چند سطحی متولد شد.


روش ۳: فروش مستقیم (چند سطحی)

در این روش شرکت به شما کالایی رو میده که شما علاوه بر مصرف شخصی، میتوانید آنها را به دیگران هم توصیه کنید، در ضمن میتوانید افراد علاقه مند رو هم جذب کنید و آنها هم همین کار رو تکرار کنند و علاوه بر مصرف شخصی شان به افراد دیگر توصیه کنند.

  

این روش طبق آخرین آمار منتشر شده از انجمنهای DSA و WFDSA ، ۱۴۴ میلیون نفر در سراسر دنیا عضو فعال دارد و گردش مالی بیش از ۱۸۰ بیلیون دلار!

مطلب بعد توجه به این مورد است که اعضای فعال در صنعت نتورک مارکتینگ درآمد خود را از طریق فروش مستقیم محصولات خودشان و یا بکارگیری افراد دیگر برای فروش محصولات کسب می کنند.

در واقع این افراد به نوبه خود دیگران را برای فروش همان محصولات بکار میگیرند تا زمانی که یک سلسله مراتب از توزیع کننده های فروش محصول وجود داشته باشد.

از این رو به نتورک مارکتینگ بازاریابی چند سطحی هم گفته میشود.

در نتورک مارکتینگ به افرادی که کار فروش محصولات شرکت را انجام میدهند توزیع کننده (Distributor) میگویند.

هر توزیع کننده اساسا یک مالک کسب و کار به صورت کاملا مستقل است یا دقیق تر اگر بگوییم یک نماینده فروش مستقل است.

افراد فعال در صنعت نتورک مارکتینگ درآمد خودشان را هم از طریق فروش محصولات توسط خودشان کسب میکنند و هم از طریق فروشی که افراد تحت حمایتشان انجام میدهند.

البته از طریق یک سیستم جامع پرداخت تحت عنوان طرح یا پلن درآمدزایی شرکت.

برای واضح تر شدن بحث یک مثال ذکر میکنم.

حتما با صنعت بیمه آشنا هستین. افرادی که در بیمه عمر یا انواع دیگری از آن فعالیت میکنند. همه ما فکر میکنیم که این افراد به استخدام شرکتهای بیمه درآمده اند در حالی که اینطور نیست.

این افراد بصورت مستقل و مالک کسب و کار خودشان هستند.

در واقع از فروش محصولشان که خدمات بیمه ای است به افراد مختلف پورسانت از شرکت بیمه دریافت میکنند. البته با توجه به طرح درآمدی همان شرکت بیمه!

مطالعه این مطلب را هم پشنهاد میکنیم:  آموزش پیگیری در بازاریابی شبکه ای - بخش اول

مطلب بعدی این است که در نتورک مارکتینگ درآمد و پاداشی که از طریق شرکت به افراد واجد شرایط پرداخت میشود از محل حذف هزینه های تبلیغاتی و همچنین کاهش واسطه ها بدست می آید.

در مورد هزینه تبلیغات در روشهای سنتی کافیه نگاهی به آدرس زیر بکنید تا جدیدترین نرخ تبلیغات تلویزیونی را مشاهده کنید.


http://bazargani.irib.ir/main-page


در سایت فوق میتوانید تعرفه پخش تلویزیونی و رادیویی را مشاهده کنید. بعد از مشاهده و یک حساب سرانگشتی شگفت زده خواهید شد!

در مورد کاهش واسطه ها هم در تصاویر زیر بصورت کامل تفاوت شیوه سنتی فروش با شیوه جدید از طریق بازاریابی شبکه ای بیان میکنیم:


 

به نظرم دیگه کاملا مشخص شد که نتورک مارکتینگ چیست؟

نتورک مارکتینگ شامل مزایا و معایبی است.

ولی از آنجا که موضوع این مقاله تنها در مورد معرفی این صنعت بود سایر موارد را در مقالات جداگانه ای بررسی میکنیم.

با سپاس فراوان بخاطر توجه تان.


منبع: گروه آموزشی آنلاین ام ال ام (آموزش بازاریابی شبکه ای)




طبقه بندی: ریپورتاژ آگهی،
برچسب ها: آموزش بازاریابی شبکه ای، نتورک مارکتینگ،
[ دوشنبه 14 خرداد 1397 ] [ 01:45 ق.ظ ] [ احمد حیدری ]

كافی است در مورد راه‌های افزایش فالوور در اینستاگرام جستجو كنید تا با عبارت ربات اینستاگرام روبرو شوید. یك ربات كه ظاهراً كمكتان می‌كند تا به سرعت فالوئرهای اینستاگرام خود را افزایش بدهید، فالوئرهای واقعی و ایرانیكه از قضا به صفحه شما هم علاقه دارند.

ربات اینستاگرام كم‌هزینه‌ترین و بهترین راه برای افزایش فالوئرها در اینستاگرام است. اما این ربات دقیقاً چیست و چه كاری انجام می‌دهد؟ در این مقاله قرار است پاسخ هر ۲ سوال را به شما بدهیم.

ربات اینستاگرام چیست؟

قبل از آنكه ربات اینستاگرام را به شما توضیح بدهم، لازم است در مورد یك روش متداول افزایش فالوور صحبت كنیم.

یكی از بهترین راه‌های جذب كردن فالوئرهای جدید برای یك پیج، تعامل با پیج‌های دیگر است. یعنی اینكه شما شروع به لایك كردن، كامنت گذاشتن یا فالو كردن آدمهایی بكنید كه فكر میكنید به پیج شما علاقهمند هستند تا آنها هم به سراغ پیج شما بیایند. هیچ بعید نیست خود شما قبلاً این روش را امتحان كرده باشید و بازدهی بالای آن را دیده باشید، یا حتی كسانی برای افزایش فالوئر با همین تكنیك شما را فالو كرده‌ باشند.

فهمیدن دلیلِ موثر بودن این روش چندان سخت نیست. كاملاً طبیعی است كه وقتی كسی به پیج شما لایك، كامنت یا فالو بدهد، شما هم متقابلا كنجكاو می‌شوید تا صفحه او را بررسی كنید و اگر این صفحه را دوست داشتید، آن را دنبال كنید. اصلاً ما در روانشناسی یك اصل به نام عمل متقابل داریم كه به خوبی دلیل این رفتار ما آدم‌ها را توضیح می‌دهد. اگر دوست داشته باشید بیشتر بدانید می‌توانید مطلب تاثیر عمل متقابل را در وبلاگ نوین بخوانید.

حالا بگذارید دوباره به ربات اینستاگرام خودمان برگردیم. كاركرد یك ربات افزایش دنبال كننده اینستاگرام، دقیقاً همان چیزی است كه در بالا توضیح داده شد. یعنی ربات اینستاگرام یك برنامه یا نرم افزار است كه در نقش پیج شما، به سراغ آدم‌هایی می‌رود كه احتمالاً به پیج شما علاقه‌مند هستند و با آنها تعامل ایجاد می‌كند (همان لایك، كامنت، فالو و …).

تنها فرق این برنامه این است كه دیگر همه‌چیز به صورت خودكار انجام می‌شود و شما فقط باید تنظیمات اولیه‌ای به این ربات بدهید. در ادامه دقیقاً طرز كار این ربات و قابلیت‌هایی كه اكثر ربات‌های خوب اینستاگرام (ازجمله ربات خود ما) دارند را به شما توضیح خواهم داد.

 

ربات اینستاگرام چگونه كار می‌كند؟

حالا كه فهمیدیم ربات اینستاگرام چیست، وقت آن است كه به سراغ نحوه فعالیت آن برویم. یك ربات خوب جذب فالوور اینستاگرام، هم می‌تواند در افزایش فالوورهای واقعی (و صد البته، ایرانی) شما بسیار تاثیرگذار باشد، هم دقیقاً كسانی را به صفحه شما جذب می‌كند كه به آن علاقه‌مند هستند. اما این موضوع چگونه انجام می‌شود؟

شما در هنگام تنظیم ربات، ۲ مساله كلی را باید مشخص كنید كه در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم. البته توضیحات من در مورد ربات افزایش فالوور اینستاگرام است اما این هر ربات خوبی باید از همین ویژگی‌ها برخوردار باشد.

مساله ۱: چگونه می‌خواهید تعامل داشته باشید؟

همانطور كه گفتیم، شما با استفاده از ربات اینستاگرام می‌توانید به روش‌های مختلفی با كاربر تعامل داشته باشید:

  1. ربات شما می‌تواند به صورت اتوماتیك پست‌های دیگران را لایك كند.
  2. ربات شما می‌تواند كامنت‌های خودكار بر روی پست‌های دیگران بگذارد.
  3. ربات شما می‌تواند به صورت خودكار پیج‌های مرتبط را فالو كند و اگر دلتان بخواهد پس از مدتی آنها را آنفالو كند.

هنگامی كه شما یك ربات اینستاگرام را خریداری می‌كنید، می‌توانید مشخص كنید كه این ربات از كدام روش‌های ذكر شده برای جذب فالوور استفاده كند. به علاوه، می‌توانید سرعت انجام هر یك از این فعالیت‌ها را مشخص كنید. مثلاً ربات را به نحوی تنظیم كنید كه هر ساعت، ۱۰ پیج هدف را فالو كند.

و اینگونه است كه ماهیانه شما می‌توانید هزاران فالوئر (كه البته اشتباها می‌نویسند فالوور)  جدید برای پیج خود پیدا كنید. آدم‌هایی كه واقعی هستند. اما ما گفتیم این آدم‌ها به پیج شما علاقه‌مند هم هستند. چگونه یك ربات از پس چنین چیزی بر می‌آید؟

این مربوط به مساله دوم ما می‌شود.

 

مساله ۲: با چه كسانی می‌خواهید تعامل داشته باشید؟

مطمئناً چندان به سود شما نیست كه یك پیج انگلیسی را فالو كنید. چون در بهترین حالت، قرار است یك فالوئر خارجی به دست آورید. فایده هم ندارد اگر پست كسی را لایك كنید كه كوچكترین علاقه‌ای به پیج شما ندارد. در نهایت چنین آدمی قرار نیست به دنبال كننده شما تبدیل شود.

چیزی كه شما می‌خواهید مشخص است: فالوورهای واقعی و ایرانی (شاید هم فقط خارجی). و برای اینكار، ربات های اینستاگرام یك قابلیت فوق‌العاده را به شما ارائه می‌دهند: مشخص كردن و هدفگیری كسانی كه مخاطبان اصلی شما هستند. آن هم به ۳ روش مختلف.

در ادامه تك تك روش های هدفگیری مخاطبان توسط ربات افزایش فالوئر اینستاگرام را به شما توضیح خواهم داد:

 

  1. افزایش فالوئر و لایك با ربات اینستاگرام

اكثر كاربران اینستاگرام از هشتگ برای مشخص كردن موضوع پست‌های خود استفاده می‌كنند و ربات های اینستاگرام یك فرصت استثنایی به شما می‌دهند تا از این موضوع استفاده كنید.

كافی است مشخص كنید كه چه هشتگ‌هایی به كار شما مرتبط هستند. مثلاً اگر كار شما در زمینه لباس است، می‌توانید كسانی را هدف فعالیت‌های ربات خود قرار دهید كه از هشتگ #لباس و #مد در پست‌های خود استفاده كرده‌اند.

  1. یك مكان جغرافیایی را هدف بگیرید

مواقعی هم هست كه شما فقط به دنبال كاربرانی هستید كه در یك مكان مشخص هستند. مثلاً می‌خواهید فالوئرهای شما از یك شهر مشخص مثل تهران یا مشهد باشند. آن وقت كافی است برای ربات اینستاگرام خود این مكان را تعیین كنید تا به سراغ كاربرانی برود كه پست‌هایی در مكان (Location) مد نظر شما منتشر كرده‌اند.

البته، لازم نیست هدفگیری جغرافیایی شما به بزرگی یك شهر باشد. گاهی می‌خواهید فقط یك منطقه را هدف قرار دهید. مثلاً كسانی كه در تجریش هستند. و چنین چیزی هم توسط ربات اینستاگرام ما ممكن خواهد بود.

  1. یك پیج (رقیب را) هدفگیری كنید

وقتی كسی به پیج‌های مشابه شما علاقه‌مند باشد، به احتمال زیاد از پیج شما هم خوشش خواهد آمد. پس هدفگیری چنین آدم‌هایی قطعاً به سود شما خواهد بود. و خوشبختانه ربات اینستاگرام دیدوگرام، چنین امكانی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. یعنی با استفاده از آن می‌توانید با فالوئرهای یك پیج دیگر هم تعامل داشته باشید.

شما می‌توانید هدفگیری‌های پیچیده‌تری هم داشته باشید

البته این پایان كار یك ربات نیست. راه‌های پیچیده‌تری هم برای تنظیم یك ربات وجود دارد كه متناسب با نیازتان می‌توانید از آنها استفاده كنید.

برای مثال، فرض كنیم كه فعالیت صفحه شما در زمینۀ فروش لباس است. پس می‌بایست كسانی را هدف قرار دهید كه به مد و لباس‌های جذاب علاقه‌مند هستند. برای این منظور، چند هشتگ مختلف از جمله #مد و #خرید_لباس را برای ربات اینستاگرام خود مشخص می‌كنید.

اما مساله اینجاست كه وقتی كسی از یك هشتگ مثل خرید لباس در پست‌های خود استفاده می‌كند، به احتمال زیاد، خودش یك فروشنده لباس است و رقیب شما محسوب می‌شود. پس تعامل با او فایده‌ای ندارد. اما كسانی كه با او تعامل دارند برای شما مهم هستند. مثلاً كسی كه برای پست او كامنت گذاشته است. در نتیجه اگر این افراد را دنبال كنید، قطعاً به سود شما خواهد بود. همانطور كه حدس زدید، تنظیمات پیشرفته ربات اینستاگرام ما به شما اجازه چنین كاری را هم می‌دهد.


رشد درخت اینستاگرام با استفاده از ربات افزایش فالوور

ربات اینستاگرام در جذب فالوئرهای جدید چقدر تاثیر دارد؟

خب، تمام این‌ها در حرف قشنگ است. اما سوال بزرگ اینجاست كه استفاده از یك ربات اینستاگرام، واقعاً چقدر در جذب فالوئرهای جدید تاثیر خواهد داشت. در جواب باید بگویم كه طبق تجربه، متوجه شده‌ام كه به طور متوسط، یك پیج در ماه می‌تواند ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ فالوئر جدید بدست آورد.

اما نباید فراموش كنید كه گرفتن فالوئرهای جدید كاملاً بستگی به كیفیت پیج شما دارد. اگر صفحه جذابی داشته باشید، گرفتن ۵۰۰۰ فالوئر جدید در یك ماه هم دور از ذهن نیست. اما اگر صفحه شما جذاب نباشد، بازدهی ربات افزایش فالوئر شما هم كمتر خواهد بود.

این یعنی استفاده از ربات اینستاگرام، علاوه بر بالا بردن تعداد فالوئرهای شما، یك مزیت دیگر هم خواهد داشت. اینكه بتوانید پیج خود را از نظر جذابیت بسنجید و كیفیت آن را به مرور زمان بهتر كنید. این حرف به این معناست كه اگر ربات شما ماهانه كمتر از ۱۰۰۰ فالوئر را جذب كرده است، شما صفحه‌ی چندان جذابی ندارید و باید در صفحه‌ی خود تجدید نظر كنید.

 

چه گزارش‌هایی كه از یك ربات اینستاگرام خواهید گرفت؟

آخرین مساله‌ای كه می‌خواهم در مورد آن صحبت كنم، گزارش‌هایی است كه از یك ربات دریافت می‌كنید. هر چه نباشد، شما باید بدانید كه ربات شما مشغول چه كاری است و چقدر در رسیدن به هدف خود یعنی افزایش فالوئر شما موثر عمل كرده است.

ربات‌ ما و سایر ربات‌های خود اینستاگرام، گزارش‌های مختلفی را در لحظه در اختیار شما می‌گذارند. از جمله اینكه تا به حال چه تعداد لایك و كامنت گذاشته‌اند و چند نفر را فالو یا آنفالو كرده‌اند.

یك گزارش جالب دیگر ربات‌ها، میزان افزایش فالوئر است. یعنی به شما می‌گویند كه از زمان فعال شدن ربات، چه تعداد فالوئر جدید به دست آورده‌اید. این گزارش همچنین شامل یك درصد جذب هم می‌شود كه به شما می‌گوید چه درصدی از مخاطبانی كه ربات هدف قرار داده است، جذب پیج شما شده‌اند.

در نهایت، دوست دارم یك گزارش جالب دیگر كه ربات دیدوگرام به شما ارائه می‌دهد را هم معرفی كنم، یعنی متوسط درصد جذب تمام ربات‌هایی كه در دیدوگرام فعال هستند. این گزارش به شما كمك می‌كند تا كیفیت پیج اینستاگرام خود را نسبت به سایرین بسنجید و تا جای ممكن آن را بهبود ببخشید.

آیا ایدۀ استفاده از ربات اینستاگرام برای شما جذاب شد؟

تا به اینجا، مطمئن هستم كه با ربات اینستاگرام به خوبی آشنا شده‌اید و از قابلیت‌های آن سر در آورده‌اید. اما هیچ بعید نیست كه حالا دوست داشته باشید بیشتر در رابطه با این نرم‌افزار اینترنتی اطلاعات كسب كنید و شاید حتی یك خرید ربات اینستاگرام برای خودتان فعال كنید.


منبع: وبلاگ همیار وب




طبقه بندی: ریپورتاژ آگهی،
برچسب ها: ربات اینستاگرام، ربات افزایش فالوور اینستاگرام، خرید ربات اینستاگرام،
[ شنبه 12 خرداد 1397 ] [ 09:57 ق.ظ ] [ احمد حیدری ]
اگر به دنبال چند راز موفقیت در کسب و کار هستید خوب است که از زبان ریچارد برانسون سرمایه‌گذار و صاحب کسب و کار اهل بریتانیا که بیش از ۴۰۰ کمپانی در سر تا سر جهان را تحت مالکیت خود دارد رازهایی را بشنوید.
 او در زمینه‌ی بازرگانی، توریست، هواپیمایی و… فعالیت می‌کند و صاحب تیم Virgin نیز هست. ریچارد برانسون ۵ راز موفقیت در کسب و کار دارد که در ادامه می‌خوانیم. با ما همراه باشید.

اولین راز موفقیت در کسب و کار :

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، ریچارد برانسون معتقد است باید از آنچه که در کار و تجارت به آن می‌پردازید لذت ببرید چون شروع یک کسب و کار یعنی آغاز راه پر فراز و نشیب و پشتکار فراوان بنابراین اگر قرار است که مشکلات فراوانی را در کسب و کار حل کنیم و کسب تجربه کنیم باید از آنها لذت ببریم. او معتقد است زمانی که برای نخستین بار گروه Virgin را تشکیل داده بیشتر از کسب درآمد به فکر ایجاد احساس رضایت و خوشنودی از کسب و کاری که راه انداخته، بوده است.

دومین راز موفقیت در کسب و کار:

ریچارد برانسون به افرادی که می‌خواهند کسب و کاری راه‌اندازی کنند توصیه می‌کند که تجارت خود را با پایه و اساس محکم ایجاد کنند او بر این باور است که فرقی بین تجارت در زمینه‌ی خدمات یا صنعت یا تولید نیست بلکه تفاوت اصلی آنها ایجاد تجارتی با پایه و اساس محکم است. شروع یک تجارت چندان سخت نیست اما پایداری و دوام در آن و در نهایت موفق بودن در آن بسیار مهم است. او شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، گوگل و اپل را که جزء شرکت‌های قدرتمند هستند به عنوان مثال مطرح می‌کند که توانستند بیش از ۲۰ سال فعالیت مداوم داشته باشند.

سومین راز موفقیت در کسب و کار :

ریچارد برانسون همچنین بر این باور است که یک تجارت خوب باید کارمندانی داشته باشد که از کار در آن تجارت احساس غرور کنند. یک کسب و کار خوب باید دارای یک تیم کاری متشکل از اعضایی خلاق، نوآور و با استعداد باشد که از اینکه در تجارت شما مشغول فعالیت هستند به خود ببالند.

چهارمین راز موفقیت در کسب و کار :

یک مدیر یا یک کارفرمای خوب بودن لازمه‌ی موفقیت هر کسب و کاری است. ریچارد برانسون معتقد است یک مدیر خوب باید یک شنونده‌ی خوب باشد. او توصیه می‌کند که مدیران باید همیشه خوب بشنوند تا بتوانند تجربه کسب کنند آنها هرگز نباید افراد را مستقیماً مورد نقد و سرزنش قرار دهند دائماً باید از کارمندان و کسانی که برای آنها کار می‌کنند تشکر کنند. برانسون معتقد است که تقدیر و تشکر باعث پیشرفت کارمندان می‌شود. همچنین او معتقد است که اگر کارمندی وظایف را درست انجام نمی‌دهد نباید او را سرزنش یا تنبیه کنید بلکه باید بدانید تیم کاری مثل اعضای یک خانواده است آنها باید به یکدیگر کمک کنند تا بتوانند موفق شوند.

پنجمین راز موفقیت در کسب و کار :

برانسون معتقد است که یک مدیر خوب نباید تنها پشت میز خود نشسته و ساعات کاری‌اش را بدون جلسه یا ملاقات با دیگر کارفرمایان و کاسبان دیگر سپری کند. یک مدیر خوب باید دائماً در حال جست و جو و کشف راه‌های جدید برای انجام بهتر کارها باشد خود از نزدیک شرکت‌ها و استراتژی‌های آنها را ببیند خود ریچارد برانسون از سفرهایی که انجام داده و تجاربی که کسب کرده توانسته موفقیت‌های زیادی را به‌دست بیاورد.





طبقه بندی: راهکارهای موفقیت،
برچسب ها: ۵ راز موفقیت در کسب و کار از زبان یک میلیاردر،
[ شنبه 12 خرداد 1397 ] [ 08:58 ق.ظ ] [ مصطفی سلیمانیان ]
.: Design By: Ahmad Heydari :.

تعداد کل صفحات : 2 :: 1 2

درباره وبلاگ


مرجع ارائه آموزشهای روزانه و رایگان در حوزه ی پیشرفت شخصی و راهکارهای موفقیت